lördag 14 juni 2008

Är det alltid roligt att fiska??


Ja självklart! I bland är det bara extra roligt. Har många gånger funderat över vad det är som gör att jag har sportfiske som min största hobby och även mitt levebröd. En av de största anledningarna är nog det faktum att det alltid händer nya saker. Det går inte ett fiskepass utan att man får uppleva något nytt. Det finns alltid saker som går att göra annorlunda och det skapar ju en fantastiskt upptäckarlust inom mig. Är det inte nya beten , arter eller metoder som man kan upptäcka så kan man ju alltid åka till ett nytt ställe. Och vilka ställen sen. Har ju fiskat sedan 6 års ålder och har inte upptäckt en promille av alla vatten på denna jord än. Så jag tänker fortsätta med mitt upptäckande.

Är det så att jag någon dag skulle vilja stanna upp komma på att jag inte vill fiska längre så ligger jag i alla fall bra till i tävlingen - Den som har mest grejer när han dör, han vinner. Men min vän Elis har en nog ett ganska svårintaget försprång. Vi får nog kora honom till regerande mästar trots att han i allra högsta grad är levande.