måndag 28 juli 2008

Har nog hittat mitt ekorrhjul

Har under helgen fått det nobla uppdraget att vara hamstervakt medans grabben varit på Vänern i dagarna tre för bad och båtåkning. Har fått stränga order om att Hugo, hamstern är ett nattdjur och därför får jag bara leka med honom morgon och kväll för han sover på dagen. Låg i soffan igår kväll och tittade på film i cirka 3 timmar. Efter ett tag så slog det mig att Hugo finner väldigt stor glädje i att springa i ett hjul som snurrar runt runt. Han sprang och sprang i det där hjulet, det verkade vara hans allt. Efter ca 2 timmar så vände han och fortsatte springa, åt andra hållet, fortfarande lika energiskt och med lika stor entusiasm. Började då reflektera över hur i helvete kan det vara kul? Fick i bakhuvudet samma frågeställning riktat mot mig själv. Mitt ekorrhjul, fisket. Skulle ju kunna fiska alla dagar om året och fortfarande tycka att det är det roligaste som finns. Det är ju dom små sakerna som sätter piff på tillvaron, våra ekorrhjul.